Ważne informacje sklepu OponyNalewane.pl

Regulamin sklepu (wersja 1.4 ważna od 17.06.2019r.)

Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego OponyNalewane.pl, oraz określa zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki sklepu OponyNalewane.pl i Klienta oraz zasady postępowania reklamacyjnego.

1. Informacje o firmie

1.1. Sklep internetowy dostępny pod adresem www.OponyNalewane.pl prowadzony jest przez firmę InMoto Sp. z o.o. z siedzibą na ul. Toruńska 276, 85-831 Bydgoszcz o numerze NIP 953-261-39-72 i numerze Regon 340781652, tel.801 002 140 z telefonów stacjonarnych, 52 56 11 140 z telefonów komórkowych.

Firma InMoto sp. z o.o. wpisana została do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy. KRS: 0000362806

Kapitał zakładowy spółki w całości opłacony wynosi 5.000,00 (słownie: pięć tysięcy) złotych.

2. Definicje

Sklep - sklep internetowy działający pod adresem www.OponyNalewane.pl, należący do Podmiotu prowadzącego Sklep, sprzedający produkty znajdujące się w jego ofercie za pośrednictwem sieci Internet;

Podmiot prowadzący Sklep - firma InMoto Sp z o.o. Będąca właścicielem Sklepu internetowego OponyNalewane.pl;

Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej dokonująca zakupów w Sklepie;

Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze sklepem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

Płatność on-line - szybki bezpośredni przelew internetowy wykonywany przez Klienta z konta bankowego za pośrednictwem systemu, tzw. przelew elektroniczny;

Przedpłata (przelew bankowy) - płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto internetowe, stacjonarne lub na poczcie;

Płatność ratalna - sklep po przyjęciu zamówienia wysyła klientowi wniosek ratalny, który po wypełnieniu należy wysłać do banku. Procedury ratalne wydłużają termin realizacji o kilka dni. Raty obsługuje BGŻ BNP Paribas.

3. Oferowane produkty

3.1. Sprzedajemy wyłącznie nowe opony, nie starsze niż 24 miesiące od daty produkcji.

3.2. Wszystkie towary sprzedawane przez Sklep są NOWE, wolne od wad fizycznych oraz prawnych, pełnowartościowe i posiadają pełną gwarancję producentów.

3.3. Zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997 „Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport”, za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji. Wychodząc naprzeciw rosnącym wymaganiom klientów, Sklep skrócił ten okres do 24 miesięcy!

3.4. Wszystkie produkty oferowane w sklepie posiadają pełną gwarancję producenta lub importera, obowiązującą na terenie Polski. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji dostępne są na kartach produktów zamieszczonych w sklepie internetowym.

3.5. Wszelkie informacje dotyczące towarów, w tym w szczególności foldery, broszury, inne materiały informacyjne lub reklamowe, a także informacje zawarte na stronie Sklepu kierowane przez Podmiot prowadzący Sklep do Odbiorców i potencjalnych Klientów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, a są wyłącznie zaproszeniem do podjęcia rokowań.

3.6. Cennik prezentowany na stronach Sklepu nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego i nie odzwierciedla stanów magazynowych, jest jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań (zgodnie z art. 71 k.c.).

3.7. W wyjątkowych przypadkach, gdy jest to wyraźnie oznaczone w nazwie i opisie produktu, w dziale "Wyprzedaż" mogą być oferowane opony starsze niż 24 miesiące.

3.8. Oferta sklepu obowiązuje na terenie Polski. Realizacja zamówień do innych państw niż Polska wymaga dalszych, pisemnych ustaleń.

4. Ceny towarów

4.1. Wszystkie ceny podawane na stronie Sklepu wyrażone są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT (ceny brutto).

4.2. Informacja o cenie podawana na stronie Sklepu ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail bądź informacji telefonicznej potwierdzających przyjęcie zamówienia do realizacji.

5. Zamówienia

5.1. Sklep przyjmuje zamówienia na dwa sposoby: poprzez stronę internetową dostępną pod adresem www.OponyNalewane.pl lub telefonicznie.

5.1.1. Sklep przyjmuje zamówienia poprzez stronę internetową www.OponyNalewane.pl. Jest to najprostsza, najszybsza i najdokładniejsza metoda składania zamówienia. Zamówienie na wybrany produkt można złożyć poprzez dodanie go do koszyka i wypełnienie odpowiedniego formularza. Korzystanie z usługi sklepu internetowego wymaga spełnienia przez kupującego następujących wymogów technicznych niezbędnych do prawidłowego złożenia zamówienia:

  • Przeglądarka Firefox 20 lub wyższa, Chrome 10 i wyższa, explorer 8 i wyższa
  • Aktywna obsługa JavaScript
  • Obsługa Cookies
  • Aktywny dostęp do internetu

5.1.2. Klient może złożyć zamówienie telefonicznie. Podczas rozmowy z konsultantem Klient powinien podać wszystkie dane potrzebne do prawidłowego przebiegu procesu zamówienia.

5.2. W związku z tym, że w niektórych przypadkach istnieje konieczność zamówienia opon z magazynów producentów, czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu i uzależniony jest od terminu dostawy z magazynu producenta. W takich wypadkach Sklep poinformuje Klienta o orientacyjnym czasie realizacji zamówienia.

5.3. Zamówienia realizowane są w kolejności ich składania. O realizacji decyduje numer zamówienia, w związku z czym zachęcamy do składania zamówień przez system Sklepu internetowego, co gwarantuje natychmiastowe nadanie numeru zamówienia.

5.4. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców Sklepu. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja lub anulowanie całości zamówienia).

5.5. W przypadku, gdy towar jest niedostępny (brak towaru w magazynie lub u dostawców Sklepu) i braku możliwości realizacji zamówienia Klienta, Sklep ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 30 (trzydziestu) dni, licząc od daty jej zawarcia. Jeżeli przewidywany termin realizacji zamówienia jest dłuższy niż 30 (trzydzieści) dni, Sklep ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie przewidzianym do realizacji danego zamówienia. Jeśli Klient dokonał zapłaty za towar - Sklep zwróci Klientowi należność za towar.

5.6. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.

5.7. Do każdego zamówienia wystawiany jest dowód sprzedaży w postaci faktury detalicznej lub faktury VAT.

5.8. Umowa zawierana jest w języku polskim.

5.9. Automatyczne przyjęcie zamówienia nie jest równoznaczne z zawarciem umowy i potwierdzeniem jej realizacji.

5.10. Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie poprzedzone powiadomienie Klienta o tym fakcie za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie wraz ze wszystkimi istotnymi warunkami zamówienia.

5.11. W przypadku braku możliwości potwierdzenia zamówienia z winy Klienta (np. błędny numer telefonu) w ciągu 3 dni roboczych, zamówienie zostanie anulowane.

5.12. Złożenie zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z upoważnieniem do wystawienia faktury bez konieczności uzyskania podpisu Klienta.

6. Zmiany w zamówieniach, reklamacja, odstąpienie, zwrot lub wymiana towaru

6.1. Klient na prawo wprowadzić zmiany w zamówieniu do momentu przekazania towaru przez Sklep firmie kurierskiej. Klient może wycofać złożone zamówienie w całości do momentu jego przekazania do przewoźnika.

6.2. W celu wprowadzenia zmian w zamówieniu oraz odwołania zamówienia prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta e-mailem pod adresem sklep@inmoto.pl lub telefonicznie.

6.3. Modyfikacje w zamówieniach przekazywane e-mailem dotyczące zmiany: adresu Klienta czy adresu dostawy będą przyjmowane do realizacji tylko w przypadku, gdy dyspozycja zostanie przekazana z adresu e-mail Klienta (podanego podczas składania zamówienia).

Odstąpienie od umowy

6.4. Zasady odstąpienia Konsumenta od umowy zawartej na odległość określone w niniejszym regulaminie wynikają z przepisów Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014 r.

6.5. Konsument, który zawarł umową sprzedaży ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny

6.6. Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Konsument wszedł w posiadania rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadania rzeczy. Przez rzecz rozumie się produkty zakupione przez Klienta na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.

6.7. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy Konsument musi poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: reklamacje@inmoto.pl.)

6.8. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy Konsument może skorzystać z wzoru formularza stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu. Wzór tego formularza jest także doręczany Konsumentowi elektronicznie wraz z potwierdzeniem zawarcia umowy sprzedaży oraz wraz z dokumentacją sprzedaży doręczaną przez przewoźnika wraz z przesyłką.

6.9. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy Sprzedający zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany od decyzji Konsumenta o odstąpieniu od umowy.

6.10. Sprzedający dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument w sposób wyraźny wyrazi zgodę na inne rozwiązanie. Konsument nie ponosi żadnych opłat związanych ze zwrotem płatności.

6.11. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zakupionych przez Konsumenta produktów lub do czasu dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania tych produktów, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

6.12. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy sprzedaży Sprzedający nie ponosi kosztów odesłania zakupionych przez Konsumenta produktów. Jako podstawę do oszacowania kosztów odesłania produktów można przyjąć: w przypadku opon osobowych 20 zł brutto za transport 2 sztuk opon, w przypadku opon dostawczych, suv i 4x4, 20 zl brutto za transport 1 sztuki.

6.13. Sprzedający informuje, że Konsument ponosi odpowiedzialność wyłącznie za zmniejszenie wartości zakupionych produktów, których dotyczy odstąpienie od umowy na zasadach określonych w niniejszym rozdziale. Zmniejszenie wartości dotyczy korzystania z produktów w inny sposób niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności zakupionych produktów.

6.14. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

11) zawartej w drodze aukcji publicznej;

12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

7. Koszty dostawy

7.1. Koszt dostawy zakupionych towarów w całości pokrywa sklep. Klient płaci jedynie za zakupiony towar. "Nasza cena" to ostateczna kwota do zapłaty, która jest podawana przy składaniu zamówienia.

7.2. Koszt transportu za granicę jest ustalany indywidualnie dla każdego towaru i kraju. Informacje na temat kosztów transportu można uzyskać dzwoniąc na infolinię Sklepu.

8. Forma płatności

8.1. Płatność za towar może być dokonywana przez Klienta w następujący sposób

8.1.1. Przed wydaniem towaru Klientowi:

Tradycyjny przelew bankowy – Klient po złożeniu zamówienia otrzymuje poprzez wiadomość e-mail wszelkie dane niezbędne do wykonania przelewu. W tym przypadku wydłuża się proces realizacji zamówienia, ponieważ Sklep musi zaczekać na zaksięgowanie środków na koncie. Wysyłka towaru następuje bez pobrania.

Przelew elektroniczny – Sklep po przyjęciu zamówienia udostępnia Klientowi możliwość dokonania przelewu on-line. Płatności obsługuje firma DotPay. Wysyłka towaru następuje bez pobrania.

Płatność ratalna – Sklep po przyjęciu zamówienia wysyła klientowi wniosek ratalny, który po wypełnieniu należy wysłać do banku. Procedury ratalne wydłużają termin realizacji o kilka dni. Raty obsługuje BGŻ BNP Paribas.

Dowiedz się więcej o zakupach na raty »

8.1.2. W momencie odbioru towaru:

Gotówką do rąk przewoźnika (kuriera firmy spedycyjnej), w przypadku dostawy towarów za pośrednictwem przewoźnika. Dowodem dokonania płatności u kuriera jest List Przewozowy, dołączony do przesyłki.

8.2. W związku z tym, że przy wystawianiu faktur sprzedaży Sklep stosuje zasadę wyliczania wartości faktury wg cen netto, mogą wystąpić różnice groszowe pomiędzy wartością faktury, a kwotą zapłaty uiszczoną przez klienta - zamieszczoną na liście przewozowym. Powyższe różnice nie będą rozliczane (tj. nie będą stosowane „zwroty” i „dopłaty” groszowe).

8.3. Sklep może ustalić z Klientem inne, szczególne warunki i formy płatności. W takim wypadku obowiązują warunki i formy płatności wskazane w zamówieniu potwierdzonym przez Sklep jako przyjęte do realizacji i spełnienia wszelkich dodatkowych wymogów związanych z uzgodnionymi warunkami lub formą płatności (m.in. sprzedaż na raty).

9. Dostawa

9.1. Towar zamówiony w Sklepie dostarczany jest do Klienta za pomocą firmy spedycyjnej DPD.

9.2. Na czas dostawy składa się czas potrzebny na zaksięgowanie pieniędzy w przypadku przedpłat lub płatności online, przygotowanie zamówienia do wysyłki oraz jego dostawę najczęściej za pośrednictwem firmy kurierskiej, zależną od wybranego przez Klienta sposobu dostawy.

9.3. Deklarowany przez firmę spedycyjną Geis/Fedex czas dostawy towaru na terenie Polski wynosi 1 dzień roboczy.

9.4. Maksymalny czas dostawy wynosi 30 dni, chyba że w opisie produktu lub w trakcie składania zamówienia podano krótszy termin. Początek biegu terminu dostawy produktu do Klienta liczy się od chwili:

- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sklepu,

- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia umowy,

- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności w systemie ratalnym – od dnia powiadomienia Sklepu przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem umowy kredytowej, nie później jednak niż od dnia uznania rachunku bankowego Sklepu środkami z udzielonego Klientowi kredytu.

9.5. Firma kurierska dostarcza przesyłki w dniach roboczych od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach 9.00-18.00 do Klientów indywidualnych oraz w godzinach 8.00-16.00 do firm. Sklep nie może określić, ani zagwarantować dokładnej godziny doręczenia przesyłki, dlatego w celu ustalenia godziny dostawy niezbędny jest kontakt z firmą kurierską w dniu dostawy. Podanie miejsca pracy (nazwy firmy) jako adresu doręczenia przesyłki gwarantuje Klientowi dostawę w godzinach 8-16.

9.5. Przed dokonaniem zapłaty kurierowi prosimy o sprawdzenie, czy dostarczony towar jest zgodny ze złożonym zamówieniem. Odbierając towar Klient jest zobowiązany do sprawdzenia, czy przesyłka (lub jej opakowanie zewnętrzne jeżeli występuje) nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu. W razie stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości Klient powinien w obecności kuriera sporządzić protokół reklamacyjny i niezwłocznie poinformować Sklep o zaistniałej sytuacji.

9.6. W przypadku płatności w momencie odbioru towaru gotówką do rąk przewoźnika (kuriera firmy spedycyjnej), dowodem dokonania płatności u kuriera jest List Przewozowy, dołączony do przesyłki. Jest on świadectwem zawarcia transakcji ze Sklepem. Dowód zakupu lub faktura VAT zostaną dosłane na adres mailowy podany w zamówieniu. Zgodnie z Dyrektywą 2006/112/WE Unii Europejskiej w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 212, poz. 1337) faktura VAT nie wymaga podpisu ani pieczątki.

9.7. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta.

10. Zasady reklamacji

10.1. W celu reklamowania (zwrotu) towaru należy kontaktować się bezpośrednio z obsługą Sklepu. Zwroty towaru nieuzgodnione ze Sklepem nie będą uwzględniane. Reklamowany towar jest wysyłany na koszt nadawcy. W przypadku nie uznanej reklamacji towar odsyłany jest również na koszt reklamującego.

10.2. Gwarantujemy Państwu profesjonalną i efektywną obsługę posprzedażną. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji dostępne są na karcie produktu zamieszczonej na stronie internetowej.

10.3. Sprzedający informuje Konsumentów, że w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w działaniu produktów zakupionych przez Internet mogą składać reklamacje w oparciu o następujące przepisy prawa:

a) Ustawę z dnia 30.05.2014. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014r., poz. 827)

b) Ustawę z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2014r., poz. 121)

c) Na podstawie warunków gwarancji jakości udzielonej przez Sprzedawcę albo Gwaranta (o udzieleniu gwarancji i jej warunkach kupujący jest każdorazowo informowany przed zawarciem umowy sprzedaży)

10.4. Sprzedający rozpatruje reklamacje Klientów zgodnie z przepisami prawa wskazanymi w punkcie poprzedzającym oraz na zasadach określonych w warunkach gwarancji w przypadku produktów, na które gwarancja została udzielona.

10.5. Sprzedający informuje Konsumentów, że w przypadku reklamacji usług przewozowych zastosowanie znajdują przepisy Ustawy prawo przewozowe.

10.6. W przypadku ewentualnych sporów dotyczących reklamacji z Konsumentami Sprzedający będzie dążył do polubownego wyjaśnienia sprawy.

10.7. Sprzedający informuje, że Konsument ma możliwość pozasądowego rozpatrywania reklamacji poprzez:

a) Złożenie reklamacji do sprzedawcy albo gwaranta,

b) Uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej od właściwego Rzecznika Konsumentów lub organizacji pozarządowych działających na rzecz konsumentów,

c) Nieodpłatnej pomocy prawnej ze strony organów administracji państwowej, a w szczególności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Inspekcji Handlowej.

Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

11. Rękojmia

Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:

1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

11.1. Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od sprzedawcy.

11.2. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

11.3. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

11.4. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.

11.4. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.

11.5. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

11.6. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

11.7. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

11.8. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.”;

11.9. Jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, kupujący może żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez sprzedawcę kupujący jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy.

11.10. Sprzedawca może odmówić demontażu i ponownego zamontowania, jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę rzeczy sprzedanej.

11.11. Jeżeli kupującym jest konsument, może on żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.

11.12. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.

11.13. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.

11.14. Postanowienia 11.12 i 11.13 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.

11.15. Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

11.16. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie. W tym przypadku utrata uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy nie następuje mimo niezachowania terminów do zbadania rzeczy przez kupującego lub do zawiadomienia sprzedawcy o wadzie, jeżeli sprzedawca wiedział o wadzie albo zapewnił kupującego, że wady nie istnieją.”;

11.17. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości - przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu.

11.18. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli kupującym jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w 11.17.

11.19. W terminach określonych w 11.18 kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli kupujący żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

11.20. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących kupującemu z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.

11.21. Jeżeli określony przez sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy kupującemu, sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu. Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.

12. Ochrona danych osobowych – Dane Osobowe

12.1. Dane osobowe przekazywane przez Klientów Sklepu, są przetwarzane przez Podmiot prowadzący Sklep. Udzielenie zgody przez kupującego na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych przez sprzedającego nie jest obowiązkowe i nie ma żadnego wpływu na proces realizacji zamówienia.

12.2. Powierzone dane osobowe, są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji umowy.

12.3. Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom dla celów marketingowych, chyba że Klient wyrazi na to wyraźną zgodę.

12.4. Powierzone nam dane osobowe są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa:

1) ustawie z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. Nr 101 z 2002 r. poz. 926, z późn. zm.);

2) ustawie z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z poźn. zm.);

3) rozporządzeniu z dnia 29.0.04 r. Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne, służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz.1024);

4) od dnia 25.05.2018r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO).

13. Polityka prywatności

Mające znaczenie interoperacyjne treści cyfrowe ze sprzętem komputerowymi i oprogramowaniem są wyjaśnione w polityce prywatności.

14. Postanowienia końcowe

14.1. Opisy produktów i ich zdjęcia pochodzą z bazy danych stanowiącej własność Podmiotu prowadzącego Sklep. Zakazuje się jakiegokolwiek komercyjnego wykorzystywania informacji produktowych pochodzących z bazy danych Podmiotu prowadzącego Sklep.

14.2. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego umieszczenia w Sklepie pod adresem www.OponyNalewane.pl i obowiązuje przez czas nieoznaczony.

14.3. Szczegółowe czynności związane z realizacja usług w Sklepie, nie wymienione powyżej, są opisane w pozostałych częściach serwisu i stanowią integralną cześć Regulaminu.

14.4. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta nieprawdziwych, nieprawidłowych, niekompletnych informacji, w szczególności w przypadku podania danych osób trzecich bez ich zgody lub wiedzy. Za skutki wynikające z podania błędnych, nieprawdziwych, niekompletnych lub wprowadzających w błąd danych odpowiedzialność ponosi Klient korzystający ze sklepu.

14.5. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania przez Klienta ze sklepu w sposób sprzeczny z Regulaminem.

14.6. Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, treści nieprawdziwych lub mogących wprowadzić w błąd oraz podejmowanie przez Klienta działań mających na celu jakiekolwiek modyfikacje sklepu.

Wersja 1.4 (Bydgoszcz, dnia 17 czerwca 2019 roku)

Informacje o prawie odstąpienia

INFORMACJE DLA KONSUMENTA DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować InMoto sp. z o.o. ul. Toruńska 276, 85-831 Bydgoszcz, tel: 801 002 140 dla telefonów stacjonarnych 52 56 11 140 dla telefonów komórkowych, email: reklamacje@inmoto.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej 24opony.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz na adres InMoto sp. z o.o. MAGAZYN ZWROTÓW, ul. Toruńska 276, 85-831 Bydgoszcz, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest na kwotę w przypadku opon osobowych 20 zł brutto za transport 2 sztuk opon, w przypadku opon dostawczych, suv i 4x4, 20 zl brutto za transport 1 sztuki. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Zobacz poprzednie wersje regulaminów: wcześniejsze wersje regulaminów sklepu.

Tutaj znajdziesz

Ważne informacje

Kontakt do działu reklamacji i interwencji: reklamacje@inmoto.pl

Minimalny czas trwania zobowiązań konsumenta wynikających z umowy wynosi 30 dni.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

sklep@oponynalewane.pl

Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji
i odpowiedzą chętnie na wszelkie pytania pod numerem telefonu:

801 002 213

dla telefonów stacjonarnych

52 561 11 01

dla telefonów komórkowych

koszt połączenia wg stawek operatora

Biuro obsługi klienta czynne w godzinach PN-PT 8:00-16:00, SB nieczynne

Tomasz Kamiński

Tel: 52 524 08 80
Kom: 600 220 900

Zobacz inne możliwości kontaktu

pn-pt: 8:00-16:00

sb: nieczynne

801 002 213

52 561 11 01

Copyright © 2010-2015 OponyNalewane.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.